Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Cognitive psychology --- Psychiatry --- Memory --- Mémoire --- Congresses --- Congrès --- 159.953 --- -Retention (Psychology) --- Intellect --- Psychology --- Thought and thinking --- Comprehension --- Executive functions (Neuropsychology) --- Mnemonics --- Perseveration (Psychology) --- Reproduction (Psychology) --- Geheugen. Herinnering --- Experimentele psychologie --- Congresses. --- denken, begripsvorming en problem solving --- -Geheugen. Herinnering --- denken, begripsvorming en problem solving. --- 159.953 Geheugen. Herinnering --- Denken, begripsvorming en problem solving. --- Mémoire --- Congrès --- Memory - Congresses
Choose an application
Méthodes audiovisuelles Audiovisuele methoden --- Motivation (formation) Motivatie (opleiding) --- Formation des formateurs Vorming van de opleiders --- Apprentissage Leerproces --- Mémoire Geheugen --- 454 ) Didactiek - algemeen --- leermethoden --- leerprocessen --- leerresultaten --- leerstrategieën --- lesgeven --- lesvoorbereiding --- onderwijsgevenden --- pedagogiek --- didactiek
Choose an application
De psychologie van het kind behandelt het geestelijke groeiproces van het kind, of, wat op hetzelfde neerkomt, de ontwikkeling van zijn gedrag (dat wil zeggen alle 'gedragingen', ook het bewustzijn) tot de overgangsfase, waarin het individu wordt opgenomen in de wereld van de volwassenen. Door de grote invloed die de genetische methode zich op alle gebieden van de psychologie heeft verworven (men denke bij voorbeeld aan het belang dat door de psychoanalytici aan de kindertijd wordt gehecht), heeft men tegenwoordig de neiging de psychologie van het kind op de meest uiteenlopende terreinen een sleutelpositie toe te kennen. In dit werk stellen de auteurs zich dus vooral op het standpunt van de genetische psychologie: afgezien van het feit dat het kind zelf reeds het grootste belang inboezemt, is de bestudering van het kind inderdaad even belangrijk, zo niet belangrijker, voor het inzicht in de volwassene, dan het bestuderen van de volwassene dat is voor het inzicht in het kind, want ook al wordt het kind door de volwassene opgevoed, door middel van velerlei sociale overdracht, toch is iedere volwassen mens, ook de scheppende, eens als kind begonnen, en dat is sinds de prehistorie nog niet veranderd. Dit boek geeft een synthese van verschillende werken over de psychologie van het kind, waaronder die van Piaget en Inhelder zelf. Het heeft de verdienste van beknoptheid en eenvoud.
Kinderpsychologie. --- Psychomotoriek --- Kinderen. --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- jeugdpsychologie --- #GSDBP --- 159.922.7 --- Affectiviteit (affectieve interacties) --- Geheugen --- Imitatie --- Kinderpsychologie --- Mentale ontwikkeling --- Perceptie --- Taalverwerving --- Tekening --- Werkelijkheid --- 416.23 --- ontwikkelingspsychologie --- 416 --- kinderpsychologie (gez) --- 416.1 --- Psychologie
Choose an application
Magnetic memory (Calculating-machines) --- digitaal geheugen --- digitale techniek --- 681.3*B30 --- 681.3*B61 --- Magnetic storage (Computers) --- Memory devices (Computers) --- Storage elements (Computers) --- Computer storage devices --- Magnetic devices --- Computerwetenschap--?*B30 --- Reliability and testing: built-in tests; error-checking; redundant design; test generation; testability (Logic design) --- Magnetic memory (Computers) --- Magnetic memory (Computers). --- 681.3*B61 Design styles: cellular arrays and automata; combinational logic; logic arrays; memory control and access; memory used as logic; parallel and sequential circuits (Logic design) --- 681.3*B61 Reliability and testing: built-in tests; error-checking; redundant design; test generation; testability (Logic design) --- Design styles: cellular arrays and automata; combinational logic; logic arrays; memory control and access; memory used as logic; parallel and sequential circuits (Logic design)
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|